Exista o intrebare care apare mereu in marketing-ul digital – este SEO de ajutor sau doar o pierdere de bani? Mai exista si alternativa – este SEO inca viabil? Raspunsul este simplu, un DAraspicat, intarit de numeroase statistici care ar trebui sa puna pe ganduri orice administrator de afacere care nu ar dori sa investeasca fonduri si in SEO.
In principal, SEO este ales deoarece eforturile depuse si rezultatele acestora sunt sustenabile. Optimizarea tehnica realizata impecabil din start va ramana acolo pana se realizeaza schimbari drastice la nivelul website-ului. Acelasi lucru se aplica si in cazul continutului, de exemplu. Pe de cealalta parte, reclamele platite (Google Ads si nu numai), necesita investitie in permanenta.
Dar nu trebuie sa crezi aceste afirmatii – iata cateva statistici esentiale!
Impact la nivel de trafic si vizibilitate
Sunt realizate aproximativ 100 de mii de cautari Google pe secunda, iar aproape jumatate din tot traficul unui website are o sursa organica. Mai mult decat atat, primul rezultat organic are parte de aproximativ 19 ori mai multe clickuri decat sectiunea de rezultate platite – care apare inainte de cele organice.
Utilizatorii, chiar si atunci cand cauta un produs anume, stau de obicei departe de rezultatele platite. Acestia au invatat faptul ca sa ajungi pe primul loc organic este un lucru mare si necesita efort si timp – acest lucru este deseori rasplatit printr-o neincredere manifestata fata de rezultatele platite.
Performanta afacerii
SEO este insotit de un close rate (tranzactii, vanzari) de aproximativ 15%, in timp ce marketing-ul traditional are o rata de doar 1.7%. In acelasi timp, cautarile organice pot genera 300% mai mult trafic decat social media – cu toate ca social media pare sa se bucure de mult mai multi utilizatori frecvent. Evident, Google este punctul de start pentru toate tipurile de cautari, informationale, comerciale si nu numai.
Totodata, nu trebuie ignorat impactul asupra afacerilor locale. Conform statisticilor, 76% din utilizatorii care cauta o afacere locala ajung la locatia fizica a afacerii respective in urmatoarele 24 de ore!
Continut si vizibilitate online
Desigur, este important si cum este realizata optimizarea. De exemplu, este cunoscut faptul ca articolele lungi, de peste 3000 de cuvinte, au cea mai buna performanta (de 3 ori mai mult trafic). In acelasi timp, optimizarea pentru dispozitivele mobile trebuie sa fie perfecta – peste 90% din utilizatori acceseaza internetul de pe un telefon mobil in ziua de astazi.
Prezenta continutului sporeste si vizibilitatea companiilor si afacerilor care nu ar avea nevoie de un blog – totusi, content is king, iar companiile care au pe website si un blog beneficiaza de 97% mai multe backlinkuri decat companiile fara.
O alta statistica importanta evidentiaza faptul ca afacerile care isi pun la punct Google Business Profil cresc sansa de a atrage vizite/clickuri cu 70%!
SEO este relevant, iar relevanta acestuia va creste si mai mult pe masura ce AI Search se dezvolta si propaga din ce in ce mai mult in mediul online!
Daca vrei ca afacerea ta sa aiba parte de statistici similare cu cele de mai sus, nu ezita sa apelezi la specialistii The Markers – cu ajutorul unui departament SEO dedicat, poti trece din anonimitate direct pe prima pagina Google!